Info & Comenzi: 0244 543 543
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Conditii de comercializare a biletelor de avion

Bilete avion IATA si Low Cost

CONDITII CONTRACTUALE SI ALTE NOTIFICARI IMPORTANTE
PASAGERII UNEI CURSE CU DESTINATIE FINALA SAU CU OPRIRE INTR-O ALTA TARA DECAT TARA DE PLECARE SUNT INFORMATI CA TRATATELE INTERNATIONALE CUNOSCUTE SUB NUMELE DE CONVENTIA DE LA MONTREAL, SAU PREDECESOARELE SALE, CONVENTIA DE LA VARSOVIA, INCLUSIV MODIFICARILE ACESTORA (SISTEMUL CONVENTIEI DE LA VARSOVIA), SE POT APLICA INTREGII CURSE, INCLUSIV UNEI PARTI DIN ACEASTA DINNTR-O ANUMITA TARA. PENTRU ACESTI PASAGERI, TRATATUL APLICABIL, INCLUSIV CONTRACTELE SPECIALE DE TRANSPORT INCLUSE IN ORICE TARIF APLICABIL, GUVERNEAZA SI POT LIMITA RASPUNDEREA CARAUSULUI.

NOTIFICARE de Limitare a Raspunderii

Conventia de la Montreal sau sistemul Conventiei de la Varsovia se poate aplica cursei dvs. iar aceste Conventii guverneaza si pot limita raspunderea transportatorilor aerieni pentru prejudicii corporale sau decese, pentru pierderea sau deteriorarea bagajelor, si pentru intarziere.

Acolo unde se aplica Conventia de la Montreal, raspunderea este limitata astfel:
1. Nu exista limite financiare in ceea ce priveste prejudiciile corporale sau decesele.
2. In ceea ce priveste distrugerea, pierderea, deteriorarea sau intarzierea bagajelor, se acorda 1,131 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 1,200 Euro; 1,800 USD) per pasager, in majoritatea cazurilor.
3. Pentru daunele cauzate de intarzierea cursei dvs., se acorda 4,694 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 5,000 euro; 7,500 USD) per pasager in majoritatea situatiilor.

Regulamentul CE nr. 889/2002 impune transportatorilor din Comunitatea Europeana sa aplice prevederile Conventiei de la Montreal si limitarile aferente privind raspunderea trasportatorilor pentru toate activitatile de transport pasageri si bagaje pe cale aeriana. Multi transportatori care nu fac parte din Comunitatea Europeana au ales sa aplice aceeasi conventie in ceea ce priveste transportul pasagerilor si al bagajelor lor.

Acolo unde se aplica sistemul Conventiei de la Varsovia, se pot aplica urmatoarele limite de raspundere:
1. 16,600 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 20,000 Euro; 20,000 USD) pentru prejudicii corporale sau decese daca se aplica Protocolul Conventiei de la Haga, sau 8,300 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 10,000 Euro; 10,000 USD) daca se aplica doar Conventia de la Varsovia. Multi transportatori au renuntat de bunavoie la aceste limite in totalitate, iar normele SUA prevad ca, pentru cursele catre, dinspre sau cu un loc stabilit de oprire in Statele Unite, limita sa nu fie mai mica de 75,000 USD.
2. 17 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 20 Euro; 20 USD) per kg pentru pierderea sau deteriorarea sau intarzierea bagajului de cala, si 332 Drepturi Speciale de Tragere (aproximativ 400 Euro; 400 USD) pentru bagajul de mana.
3. Transportatorul poate fi tras la raspundere si pentru prejudiciile cauzate de intarziere.

Mai multe informatii puteti obtine de la transportator in ceea ce priveste limitele aplicabile cursei dvs. Daca cursa dvs. implica transportul cu transportatori diferiti, ar trebui sa contactati fiecare transportator in parte pentru informatii despre limitele de raspundere aplicabile.

Indiferent de Conventia aplicabila cursei dvs., puteti beneficia de o limita de raspundere mai mare in cazul pierderii, deteriorarii sau intarzierii bagajului prin depunerea unei declaratii speciale a valorii bagajului la check-in si prin plata tuturor comisioanelor suplimentare aplicabile. Altfel, daca valoarea bagajului dvs. depaseste limita de raspundere aplicabila, ar trebui sa va asigurati bagajul in totalitate inainte de a calatori.

Limita de timp pentru actionarea in judecata:
Orice actionare in judecata pentru a pretinde daune trebuie initiata in doi ani de la data sosirii aeronavei, sau de la data la care aeronava ar fi trebuit sa soseasca. Reclamatii aferente bagajelor: o notificare scrisa trebuie trimisa transportatorului in 7 zile de la primirea bagajului de cala in caz de deteriorare iar in caz de intarziere, in 21 de zile de la data la care a fost pus la dispozitia pasagerului.

Notificarea Conditiilor Contractuale Incluse prin Referinta
1. Contractul dvs. de transport cu transportatorul care va asigura transportul aerian, international, intern sau o parte interna dintr-o calatorie internationala face obiectul acestei notificari; oricarei notificari sau chitante a transportatorului; si conditiile individuale ale transportatorului (Conditii), regulamentelor, normelor si politicilor aferente (Regulamente) si tuturor tarifelor aplicabile.
2. Daca transportul dvs. este efectuat de mai multi transportatori, se pot aplica Conditii, Regulamente diferite precum si toate tarifele aplicabile, pentru fiecare transportator in parte.
3. Conditiile, Regulamentele si toate tarifele aplicabile ale fiecarui transportator sunt, conform acestei notificari, incluse prin referinta in si facand parte din contractul dvs. de transport.
4. Conditiile pot cuprinde, fara insa a fi limitate la:
* Conditii si limitele de raspundere ale transportatorului pentru prejudicii corporale sau decesul pasagerilor.
* Conditiile si limitele de raspundere ale transportatorului pentru pierderea, deteriorarea sau intarzierea bunurilor si a bagajelor, inclusiv a bunurilor fragile sau perisabile.
* Regulile aplicabile de declarare a unei valori mai mari a bagajului si de plata a comisioanelor suplimentare.
* Aplicarea Conditiilor si a limitelor de raspundere ale transportatorului fata de actiunile intreprinse de agentii, functionarii si reprezentantii transportatorului, inclusiv orice persoana care furnizeaza echipamente sau servicii transportatorului.
* Restrictii privind reclamatiile, inclusiv termenele-limita pana la care pasagerii trebuie sa depuna reclamatii sau sa initieze procese impotriva transportatorului.
* Reguli cu privire la reconfirmari sau rezervari; orele de check-in; utilizarea, durata si valabilitatea serviciilor de transport aerian; si dreptul transportatorului de a refuza transportul.
* Drepturile transportatorului si limitele de raspundere ale transportatorului pentru intarzierea sau neprestarea unui serviciu, inclusiv modificari de program, inlocuirea transportatorilor sau aeronavelor alternativi(e) si reconfigurarea traseului, si, daca este prevazut de legislatia aplicabila, obligatia transportatorului de a notifica pasagerii despre identitatea transportatorului sau aeronavei substituit(e).
* Dreptul transportatorului de a refuza transportul pasagerilor care nu respecta legislatia aplicabila sau care nu prezinta toate documentele de calatorie necesare.
5. Puteti obtine mai multe informatii despre contractul dvs. de transport si puteti afla cum sa obtineti o copie a acestuia, la punctele de vanzare a biletelor de transport. Multi transportatori au inclus aceste informatii si pe website-urile lor. Daca legea aplicabila prevede, aveti dreptul sa inspectati textul complet al contractului dvs. de transport in aeroportul si la punctele de vanzare ale transportatorului, si, la cerere, aveti dreptul de a primi gratuit o copie a acestuia prin posta sau prin alt serviciu de curierat, de la fiecare transportator in parte.
6. Daca un transportator vinde servicii de transport aerian sau accepta la transport bagaje indicand transportul cu un alt transportator, procedeaza astfel numai ca agent al celuilalt transportator.

NU PUTETI CALATORI DACA NU AVETI CU DUMNEAVOASTRA TOATE DOCUMENTELE DE CALATORIE NECESARE, CUM SUNT PASAPORTUL SI VIZA.

UNELE STATE POT SOLICITA TRANSPORTATORULUI DUMNEAVOASTRA SA FURNIZEZE INFORMATII DESPRE SAU SA PERMITA ACCESUL LA DATELE PASAGERILOR.

REFUZ DE IMBARCARE:
Zborurile pot fi supra-rezervate si exista o probabilitate foarte mica ca locul sa nu fie disponibil in cadrul zborului chiar daca dvs. aveti o rezervare confirmata. In cele mai multe situatii, daca primiti involuntar un refuz de imbarcare, aveti dreptul la o compensare. Daca este prevazut de legea aplicabila, transportatorul trebuie sa solicite acordul inainte de a refuza imbarcarea involuntara a unei persoane. Contactati transportatorul pentru regulile complete de plata a compensatiei pentru refuz de imbarcare (DBC) si pentru informatii despre prioritatile de imbarcare ale transportatorului.

BAGAJ:
Pentru anumite tipuri de articole se poate declara o valoare mai mare. Transportatorii pot aplica reguli speciale pentru articole fragile, valoroase sau perisabile. Verificati cu transportatorul dvs. Bagaj de cala: Transportatorii pot acorda o indemnizatie gratuita pentru bagajul de cala, care este stabilita de transportator si poate depinde de clasa si/sau ruta. Transportatorii pot aplica taxe suplimentare pentru bagajul de cala, care depaseste indemnizatia acordata de ei. Consultati transportatorul. Bagaj de mana: Transportatorii pot acorda o indemnizatie gratuita pentru bagajul de mana, care este stabilita de transportator si care poate depinde de clasa, ruta si/sau tipul de aeronava. Se recomanda minimizarea bagajului de mana. Consultati transportatorul. Daca mai multi transportatori va asigura calatoria, fiecare transportator poate aplica reguli diferite pentru bagaje (atat pentru cele de cala cat si pentru cele de mana). LIMITARI SPECIALE DE RASPUNDERE PENTRU BAGAJE PENTRU CALATORII IN STATELE UNITE: Pentru curse interne efectuate in totalitate intre locatii din Statele Unite, legislatia federala impune ca orice limita de raspundere a transportatorului pentru bagaje sa fie de cel putin 3300.00 USD per pasager, sau suma aflata sub mandatul curent 14 CFR 254.5.

TIMPI DE CHECK-IN.
Ora indicata pe bilet /chitanta este ora de plecare a aeronavei. Ora de plecare a zborului nu este identica cu ora la care trebui sa faceti check-in-ul sau cu ora la care trebuie sa fiti prezent pentru imbarcare. Transportatorul dvs. va poate refuza transportul daca intarziati. Orele de check-in, anuntate de transportator, sunt orele cele mai tarzii la care pasagerii pot fi acceptati pentru cursa; orele de imbarcare, anuntate de transportatorul dvs. sunt orele cele mai tarzii la care pasagerii trebuie sa se prezinte pentru imbarcare.

BUNURI PERICULOASE (MATERIALE PERICULOASE).
Din motive de siguranta, bunurile periculoase nu trebuie ambalate in bagajul de cala sau in bagajul de mana decat daca acest lucru a fost permis in mod expres. Printre bunurile periculoase se numara, fara a se limita insa la: gaze comprimate, substante corozive, explozibili, lichide si solide inflamabile, materiale radioactive, materiale oxidante, otravuri, substante infectioase, si genti cu sisteme de alarma instalate. Din motive de siguranta se pot aplica si alte restrictii. Verificati cu transportatorul dvs.

BUNURI PERICULOASE
Nu transportati pe calea aerului bunuri, fara a verifica in prealabil cu transportatorul.